søndag 22. mai 2011

Nemi ble nr. 11

Som nevnt spilte jeg Ladies Tour Herdla i går.
Vekkerklokken ringte kl 0630, så var det bare å stå opp og spise frokost.
På med ullundertøy, stillongs, fleece og vind/vanntette klær.
Turen ut til Herdla tar ca 40 minutter, og så tidlig på morgenen er det jo neste ikke trafikk. Utrolig nok regnet det ikke her i byn, men skyene var grå.

Da jeg kom ut på Herdla tittet solen frem mellom de grå skyene og det blåste liten kuling.
Liten kuling er ganske heftig så langt i vest. Herdla er en helt flat øy og vinden merkes godt.
Det blåste så kraftig at det var vanskelig å stå i ro på greenen, og gjorde det utfordrende å sette put'en.

Dette var min aller første turnering, og jeg må si at det gav mersmak. Jeg spilte sånn passe greit, og tror nok at de vanskelige forholdene gjorde at mange fikk trøbbel underveis.
Jeg ble nr. 11 i klasse 2 (hcp 18-36) og er kjempefornøyd med det :))
At jeg havnet lenger ned på listen på bruttoscore (da spiller man på banens par og ekstraslag som følge av handicap regnes ikke med) er ikke så nøye :)

Dagens prestasjon var det likevel en kiter som stod for. Både Herdlevågen og Hjeltefjorden brukes flittig av både surfere og kitere, og med slik vind er det bare de tøffeste som våger seg utpå.
Vinden var så sterk at en av kiterne rett og slett blåste på land og landet på greenen på hull 9....!!
Heldigvis gikk det bra, både med kiteren og forskrekkede golfere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar