mandag 2. mai 2011

God Bless America?

I natt kom meldingen verden har ventet på i årevis, Osama bin Laden er død.
Drept av amerikanske spesialstyrker.

Amerikanerne er seg selv lik, og gikk mann av huse for å feire! Folk strømmet ut i gatene med flagg, skrik og skrål - og sang! "God Bless America" runger i gatene, melder CNN.
Mannen som stod bak planleggingen av terrorangrepet 11. september 2001 er altså død. Drept.

Jeg synes forsåvidt det er helt greit at mannen er død. Han har vel fått som fortjent.
Men jeg må innrømme at jeg synes det blir makabert når folk stormer ut i gatene for å feire.
Feire at en mann er blitt drept!

...og jeg kan ikke annet enn å undre på om verden nå blir et bedre sted?
Jeg tror ikke det. Jeg tror terroren komme til å øke, i alle fall blir det en oppblomstring og sannsynligvis en oppvisning i hva hat kan avstedkomme.

Amerikanerne kommer til å trenge "God Bless Amerika".
...og da mener jeg ikke sangen.
Foto: SCANPIX

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar