mandag 12. september 2011

En oppvisning i viljestyrke


Foto: Bergens Tidende
Jeg har sagt det før, og jeg sier det med glede igjen:

Jeg er stolt av å være Bergenser - og jeg er stolt av å være Brannsupporter!
For et fotballag Brann er denne sesongen!
Alle eksperter dømte dem nederst på tabellen før sesongen startet. Men guttene i Idrettsveien har virkelig gjort alle ekspertene stumme. De har en moral og viljestyrke som jeg sjelden har sett make til.
De blør for drakten, alle sammen.
Vi har ikke det beste laget, vi spiller ikke den vakreste fotballen - men sammen er spillerne som en bølge som slår mot land, igjen og igjen, endeløst, hvileløst og knusende!

Selv med en dommer (Moen) som endte som banens dårligste, lar de seg ikke knekke.
At Moen viftet med kortstokken i tide og utide tror jeg alle kan være enig om. Men det røde kortet han viste Torp var unødvendig, rett og slett. Det må være lov å vise frustrasjon på fotballbanen!

Nå må Brann klare seg uten både Austin og Torp i hjemmekampen mot Haugesund, men de klarer nok det også!

Solskjær ble litt strammere i masken etterhvert som Brann utlignet i Molde. Lars Grorud var mannen som viste vei. To ganger klinket han til med pannebrasken - og laget fantastisk flotte mål for Brann.
Selv med 10 spillere lot de seg ikke knekke.
De løp til krampen tok dem, og så løp de litt til - og de rundspilte Molde de siste 20 minuttene av kampen.

Det var en oppvisning som jeg tror alle som elsker fotball kunne sette pris på!
Jeg gjorde i alle fall det!
Jeg stod i sofaen, bet negler, fikk pusteproblemer - og fikk tårer i øynene i ren lykke over å se en slik innsats fra de røde.

Nå håper jeg bergenserne vet å sette pris på slik innsats - Stadion bør være fullsatt fredag kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar