tirsdag 26. februar 2013

Test av sports bh

Før du leser videre skal det sies at dette er en høyst uhøytidelig test.
Foretatt av meg i forbannelse etter hver trening.
Forbannelse fordi jeg rett og slett ikke skjønner hvordan det er mulig å lage et plagg som er så til de grader vanskelig å få av.

Og det er det min lille test går ut på: hvor lett eller vanskelig er det å få av sports bh'en ETTER trening.
Dvs. når man er svett, bh'en er kliss våt og armene skriker om nåde etter hard vekttrening.

Først ut:

Sports bh fra Hennes & Mauritz
HM skal ha pluss for at bh'ene finnes i fancy farger!
Denne bh'en er faktisk vanskelig å få på. Det elastiske båndet under bysten er så stramt at det faktisk er litt ubehagelig når man skal trekke den ned over brystene. Men når den først er kommet på, sitter den faktisk bra. Som de fleste andre sports-bh'er klemmer den brystene flate, selv med "padding".
Marerittet starter etter trening når man er svett og bh'en er kliss våt.
 
Alle kvinner vet jo at det kun er en måte å få av denne bh'en på.
Det er å krysse armene, ta tak i strikken under bysten på hver side - og så prøve å dra den over hodet.
Denne er som limt til kroppen, og det er fare for at negler knekker og at du får kink i nakken.
Etter en del vrikking, lirking og banning fikk jeg den av - og kastet den rett i søppelet!
Konklusjon: pen å se på - umulig å få av!
 
 
 
Sports bh fra Casall
 
 
Denne sports bh'en bruker jeg når jeg trener vekter. Liker at den har fancy farge, selv om ingen andre enn meg ser det. Jeg er ikke av dem som bare trener i sports bh. Foretrekker å kamuflere valkene under en t-skjorte!
Dette er ikke en sports bh som passer til trening med høy intensitet, eller hopp og sprett.
Bh'en sitter godt på, den har litt "padding" som gjør at brystene ikke blir klemt helt paddeflate.
Også her er strikken under bysten ganske stram, men den er litt lettere å få av enn bh'en fra Hennes & Mauritz. Det "knaker" faktisk litt i sømmene hver gang jeg drar den over skuldrene, så jeg er spent på hvor lang tid det går før den går i stykker. Men enn så lenge holder den.
Konklusjon: passer fint til trening med lav intensitet, og passer nok best til oss med små bryster. Sånn passe grei å få av og på.
 
 
Sports bh fra Nike
 
Hva i alle dager skal jeg si om denne bh'en her da?
Den ser fin ut på hengeren i alle fall.
Denne er faktisk også vond å ta på. I det jeg dro den ned over brystene ante det meg at denne blir vanskelig å få av etter trening.
Den skal ha pluss for at den faktisk sitter veldig godt under trening med høy intensitet. Et stort minus for at den klemmer brystene helt flate. Dette er faktisk den bh'en som gir meg de flateste puppene!
Sports bh'en fra Nike er i tillegg komplett umulig å få av alene. I går måtte jeg rope om hjelp, og sambo kom ilende til unnsetning. Han fikk lirket den av meg etter mye om og men. Mest fordi han fikk latterkrampe underveis, mens jeg stod foroverbøyd og bannet!
Om han ikke hadde vært hjemme, hadde alternativet vært saks!
Konklusjon: sitter veldig bra under trening - må ikke brukes om du er alene hjemme!
 
 
Sports bh fra Casall
 
 
Dette er min soleklare favoritt! Skulle gjerne sett at denne kom i litt sprekere farger, for den ser direkte kjedelig ut når den kommer på. Den har litt "padding", men det hjelper ikke mye.
Formen er rett og slett usexy. Og den er dyrest av de bh'ene jeg har kjøpt.
MEN; den sitter som støpt under trening med høy intensitet, og den har hemper i ryggen som gjør at den er enkel å ta av, selv når man er gjennomsvett!
Den øverste hempen er litt vanskelig å lukke de første gangene, men det blir en vane.
Konklusjon: min favoritt, superenkel å ta av og på!
 
For ordens skyld, jeg har kjøpt disse bh'ene selv!
 
Når det er sagt, så har jeg et lite hjertesukk:
Hvem i all verden er det som designer disse plaggene?
Greit nok at de må sitte godt på kroppen når man trener, slik at brystene ikke flakser opp og ned. Men det må da kunne være mulig å finne en litt bedre patent slik at man slipper å ende opp med kink i nakken, eller gi seg selv en på trynet hver gang den skal av og på?
Jeg skulle ønske noen laget en sports bh som fremhever bysten (ikke klemmer den paddeflat), som sitter godt, og som er lett å ta av og på. Rett og slett et kinderegg.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar