mandag 14. november 2011

VINCCI Bergen - har de hørt om kundeservice?


Vincci er en av Bergens mest eksklusive forretninger. Her finner du navnene D&G, Burberry, Marc Jacobs, Loubotin, Prada...osv, osv.
Listen er lang!
Men, er det verdt det?
Ikke om man går ut fra servicen i alle fall!!!

Jeg og min kjære gikk forbi Vincci lørdag ettermiddag da vi så en nydelig sort kjole i utstillingsvinduet.
Nedlesset av shopping-poser, gikk vi inn i butikken og spurte etter kjolen.
Kjolen viste seg å være en Stella McCartney, og jeg fikk nesten sjokk da jeg så prislappen i prøverommet.
Kr. 10.000,-!!!! Djeeez.
Nuvel, jeg prøvde kjolen, og trakk et lettelsens sukk da den ikke var så veldig fin på.

Så da var det bare å ta på seg sine egne klær igjen.
Da jeg kom ut i butikken hang jeg kjolen pent fra meg på stativet. Og først DA våknet ekspeditøren!
"Hvordan gikk det med deg, passet kjolen???"
Vel, litt sent å spørre meg om det når jeg var kommet ut av prøverommet....!!!

Hva i all verden tenker de ansatte på egentlig??
Der står det en kunde i et prøverom og prøver en kjole til kr. 10.000,- TITUSEN!!!!!
Og så gidder de ikke engang å følge meg opp når jeg prøver den???
Latterlig, rett og slett!

Nå hører det med til historien at jeg ALDRI hadde kjøpt kjolen til den prisen, men det kunne jo ikke ekspeditøren vite...

6 kommentarer:

  1. Tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering av dette innlegget. Jeg ser at det får mange visninger - og føler at jeg kanskje må nyansere bildet litt.

    Situasjonen over er 100% sann, og er ikke overdrevet på noen som helst måte.

    Men, jeg har etter dette handlet på VINCCI flere ganger, og hver eneste gang har jeg fått strålende kundeservice.
    Om de har lest dette innlegget vites ikke, men de har i alle fall skjerpet seg kraftig :))

    SvarSlett
  2. Nuvel. Jeg har en fersk og tildels samme erfaring som deg med de ansatte på Vincci. Tenker at et minimumskrav for en butikkansatt i en såpass eksklusiv butikk bør være at vedkommende klarer å sette sammen et forslag til antrekk. Prøvde meg der for en ukes tid siden med håp om å få hjelp til å sette sammen et stilig antrekk. Men nei.Fikk beskjed om å se meg rundt og si fra hvis det var noe. Hun (ekspeditøren) var nemlig å finne på lageret (!) Endte med at jeg tok med mine syvtusen kroner avsatt til "noe nytt" og brukte dem på Emilie i Markeveien. Veldig bra servie der & superengasjert butikkansatt. Anbefales på det varmeste.

    SvarSlett
  3. FRU NEMI!!!!!!!

    Skal de vel sies at en forventer vel ikke at noen ansatte skal storme prøverommet mens du prøver klærna og høre om den passet. Det er nå sånn at de er nå mangen som ikke ønsker å prøve en ytterjakke i butikkspeile en gang, men går inn i prøverommet for å gjøre det. Da tenker mann som ansatt de at kunden ønsker å være litt for seg selvog maser ikke så mye på. Et lite hint om komunikasjon burde vel være på alle parter i denne saken, litt feil å legge alt på dem som jobber der.

    Synes de er veldig spess å dømme dette etter en opplevelse etter EN handel.....når man kommer nesten 1 år etterpå og skriver at har nå vært der flere ganger og fått kjempeservice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men greit!!!

    Fru Muffins!!!

    Spurte ikke "Hun (ekspeditøren)" om du ville ha hjelp en gang???
    Da er de dårlig service, emn at "Hun (ekspeditøren)" var på lageret m¨å nå være fordi hun skulle hente varer til en annen kunde!!...eller fant hun bare på at hun skulle stikke på lageret å styre på litt der mens "DU" sto alene i butikken.....tipper ikke helt de var sånn saken var. Komunikasjon og litt innsikt i å spørre og fortelle din plan, så tipper eg "Hun (ekspeditøren)" ville nok hjulpet deg å sette sammen ditt antrekk!!!

    Men hyggelig for Emilie at det ble en slant penger i den kassen også!!

    Hilsen fast kunde hos VINCCI.

    Ps! Dem har forbedret seg betraktlig dei siste 2 årene en fra gammelt....

    SvarSlett
  4. Kjære Piemonte
    Nå skal det sies at jeg har jobbet med service og kundebehandling i og med butikker i over 20 år. Er nok over gjennomsnittet opptatt av kundebehandling, og ble derfor virkelig overrasket over den manglende service jeg opplevde på Vincci.
    Jeg mener at det er en helt tydelig kommunikasjon å ta med seg et plagg inn i prøverommet. Spesielt en kjole - da må faktisk det meste av klærne av for å prøve (i motsetning til en jakke)!
    Jeg brukte god tid i prøverommet, og den ansatte burde spurt om kjolen passet mens jeg stod i prøverommet. Ikke etter at jeg har hengt kjolen fra meg igjen.

    Men, som jeg sier i øverste kommentar: jeg har handlet på Vincci flere ganger siden og fått veldig god service.
    Så i forhold til meg har de i alle fall skjerpet seg.
    Blir derfor lei meg når jeg leser at "Fru Muffins" har hatt en tilsvarende opplevelse nylig.

    Men; det betyr jo bare at Vincci har alle muligheter til å bli bedre - og det må jo være bra å ha noe å strekke seg etter :)

    SvarSlett
  5. Har en gang i midt liv opplevd bra kundeservice der, ellers dårlig.
    Jeg kjøpte en YSL veske der til 13.000,- og hadde spørsmål om hvordan det var med impregnering av den. Svaret jeg fikk var at de ikke viste hva jeg skulle gjøre, men jeg måtte bare prøve meg på egenhånd, men de tok absolutt ingen ansvar for om det gikk galt om jeg prøvde å impregnere den.
    I en så eksklusiv butikk forventer en at betjeninger har kunnskap om produktet, hvertfal når det gjelder impregnering. Den gang ei..

    SvarSlett
  6. Huff da, alltid kjedelig å høre om dårlig service!

    SvarSlett