torsdag 24. november 2011

Haddy N'jie - Madam Felle

Haddy N'jie på Madam Felle

Jeg var en av de få heldige som fikk æren av å komme inn i sjelen til Haddy N'jie i går kveld.
Hun og A Few Good Men holdt konsert på Madam Felle i Bergen, og knapt 100 mennesker var tilstede. Ikke umulig det hadde noe med været å gjøre, for i går var det ille, selv i Bergensk målestokk.

Men tilbake til Haddy.
Vakre, talentfulle Haddy.
Hun tok meg med til et mørkt univers med død og demoner.
Hun smøg seg inn i hjertet mitt med den spesielle vibratoen i stemmen.
Hun tok sjelen min med de ærlige, hudløse tekstene.
...og jeg tror henne.
Jeg tror henne når hun sier at hun er en gammel sjel i en ung kropp.
Jeg får frysninger når hun synger "Elskede se på meg..."

...og jeg nynner enda på "De nære ting"

Jeg har ikke superlativer nok til å beskrive denne lille, men akk så store, damen med den fantastiske stemmen.

Tusen takk, Haddy, for en fantastisk reise i ditt univers.
Du ga meg en uforglemmelig onsdag!


2 kommentarer:

  1. Kjære Nemi!
    Søsteren min gjorde meg oppmerksom på dette blogginnlegget. Tusen tusen takk:) Blir så glad og ydmyk. Og GLAD! tar med meg ordene dine videre. Ok for deg at jeg bruker bildet ditt på fb-siden min?
    Klem fra Haddy

    SvarSlett
  2. Hei Haddy,
    så koselig at du ble gjort oppmerksom på innlegget! Jeg hilste faktisk på deg i går, via Linn. Du sang jo i bryllupet til søsteren min 20. august :)
    Klart du kan bruke bildet, det er bare hyggelig!

    Klem, Tone

    SvarSlett