tirsdag 26. mars 2013

Alpetur til Lech

Jeg har vært på tur igjen, og denne gangen til vakre Lech am Arlberg.
Den lille byen med de fantastiske fjellene!

Etter litt kluss på flyplassen (kansellert fly til Oslo), endte jeg opp med å kjøpe ny flybillett med Norwegian for å rekke flyet til Zurich fra Oslo. Alltid moro med litt forviklinger på starten av en langhelg.

Nuvel, i Oslo ventet 4 venninner på meg - og sjelden har jeg vel skravlet så mye på en flytur :)
Fra Zurich tok vi taxi til Lech, den turen tok drøye to timer i et sinnsykt snøvær. Men sjåføren kjørte rolig og parkerte utenfor hotellet kl 2 om natten. Vi fikk i oss litt nattmat og stupte i seng.

Fredag morgen stod vi klar kl 0830 for å leie ski, og kl 0900 var vi på vei til fjells med skiheisen

 
 

Været var helt greit, litt skyer, litt snø og litt sol. Men kaldt.
Så kaldt at snøen holdt en fantastisk kvalitet hele dagen!

Lørdag morgen våknet vi til knall blå himmel, strålende sol og -20 grader....brrrr.
Men vi hadde bestemt oss for å kjøre Der Weise Ring fra Lech via Zürs og Züg og tilbake til Lech igjen.


Mitt vakre reisefølge

 
Utsikt fra Ruphikoph
 
Life is good!

Deilig å være nesten alene i bakkene
 
Prosecco til lunch
 
Er man i Lech MÅ man kjøre Der Weise Ring
 
Slitne i beina etter en lang dag på ski
 
Kjekt med afterski, her med to ivrige karer fra München
 
Det er klart at en gjeng på 7 jenter vekker oppsikt i skibakkene i Lech!
Takk for turen til fantastiske Annette, Bente, Katarina, Siri, Sølvi og Sonny!
Jeg gleder meg allerede til ny tur neste år :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar