søndag 13. mars 2011

Fallskjerm på fergeturen


Jeg flyr ikke så veldig ofte, men noen turer i løpet av året blir det jo.

Den vanligste strekningen jeg flyr er Bergen-Oslo, en tur på ca 40 minutter.


Jeg flyr stort sett med SAS dersom jeg kan velge, rett og slett fordi de har flere fly og sjansen for forsinkelser dermed er litt mindre.

Noe av det som alltid forundrer meg (det gjelder uansett hvilket selskap man bruker) er gjennomgangen av sikkerhetsprosedyren mens man taxer bortover rullebanen. Snakk om utakknemlig jobb, 95% av passasjerene følger jo ikke med i det hele tatt. De er mer opptatt av avisen - noe som forsåvidt er forståelig. Jeg gjør stort sett det samme selv.


Men, når man har forklart hvordan man fester sikkerhetsbeltet - og hvordan man bruker oksygenmasken, så kommer det morsomme;

Under hvert sete finnes det en flytevest! En flytevest!!!
Hva pokker skal jeg med en flytevest 3000 fot over bakken??
Dersom flyet får problemer mellom Bergen og Oslo, så foregår stort sett hele flyturen over land. Hva skal jeg da med flytevest?


Det er jo like logisk som om de plutselig tilbyr meg fallskjerm på neste fergetur...??!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar