onsdag 11. januar 2012

Hodet under vannet


Jeg har hatt prøvetime i dykking!!!
Jepp, ikke dårlig av en gammel dame ;)

Ble invitert med på en prøvetime på Nemo i Gravdal i går, så da var det bare å kaste seg rundt, tenke positivt og bli med!
Frem med bikinien - kjempegøy i januar, med juleflesk, celulitter og lyseblå hud.

Heldigvis fikk vi jo våtdrakter på, så den skjulte jo de ivrigste valkene...puh!

Så var det på med svømmeføtter, dykkermaske, vest og oksygenflaske.
Hold på munnstykket og bakhodet - og hopp i bassenget....blubb-blubb!

Men det gikk veldig bra. Merkelig å svømme med den vesten på, trillet rundt på ryggen hele tiden fordi den var fylt med luft. Så dermed fikk jeg et par blylodd i lommene, sånn at jeg kom meg under vann.

Først gikk vi gjennom ulike pusteøvelser, så gå ned under vann uten maske - og til slutt på med maske og munnstykke og pust under vann! Det gikk kjempefint.
Det skumleste var når vi skulle fylle, og tømme, dykkermasken under vann.
Jeg trakk pusten dypt, konsentrerte meg - og vips så var det gjort. Ikke vanskelig i det hele tatt!

Må innrømme at det var utrolig gøy å flyte rundt i bassenget.
Hadde litt problemer med å utligne trykket i ørene med en gang, men det gikk seg til det også.

Alt i alt en artig opplevelse, men jeg tror nok ikke at jeg blir dykker.
Til det er det alt for kaldt i vannet her i vest....hutre!

Har du lyst å prøve dykking, kan du lese mer om Nemo her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar