fredag 24. juni 2011

Munnen full...

Var hos tannlegen i går, siste runde før ferien - så nå er gliset på plass.
Tannlegen min er en superskjønn jente, og veldig hyggelig - og det viktigste: flink!


Men når jeg ligger der i tannlegestolen, gaper det jeg kan, så slår det meg at munnen er full.
Full av allskens remedier.
Først er det den "surkle-dingsen", den som de med letthet fester som en knagg over leppen og som liksom skal suge opp spyttet som samler seg i munnen.
Så er det et par kraftige bomullsdotter som dyttes opp under leppen.
Så skal tannlegen ha både speil og borr inni munnen. Så festes det et bånd rundt tannen med en lang pinn som stikker ut av munnen. Og så, sånn for å toppe det hele, så skal tannlegeassistenten stappe inn en "mini-støvsuger" som skal suge opp det spyttet som "surkle-dingsen" ikke får med seg + vannet fra borren.

Jeg gaper det jeg kan, men tannlegen spør smilende:
"klarer du å gape litt til"???
GAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!! (oversatt: eh, NEI!!!)

Det er da det slår meg; vi skulle vært født med en glidelås i munnviken!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar