fredag 17. juni 2011

The cat is dead

Curiousity killed the cat, sies det.
Denne gangen var det veterinæren som gjorde jobben.
Jeg må innrømme at avgjørelsen ble tatt med tungt hjerte, men det var nok best sånn.
Siden det nærmer seg flytting, og alle forsøk på å gi bort katten var forgjeves, så ble avliving eneste mulighet. Jeg har tenkt på det lenge, men det var tungt da dagen plutselig var der.

Jeg har hatt katten i 10 år, og det har vært veldig koselig selskap.
Noen ganger var det irriterende, spesielt når hun tok med seg inn fugler, mus og rotter (uuurk).

Så nå starter en ny periode, uten katt.
Hun ble levert til veterinær i går. Jeg orket ikke være tilstede da de ga henne sprøyten. DET hadde blitt for mye, uansett hvor forberedt jeg var. Skal innrømme at det var veldig rart å komme hjem til "tom" leilighet.
Merkelig hvor stor plass et sånt lite dyr tar....
Men det blir nok bedre ettersom dagene går.

...og det skal bli deilig å slippe kattehår over alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar