mandag 14. februar 2011

Nemi liker ikke Charterturer

Jeg er en av dem som ikke liker charterturer. Jeg kan rett og slett ikke fordra å reise i flokk, spesielt ikke i charterflokker. Rett og slett fordi det er noe med charterkulturen jeg ikke fikser.

Norsk charterkultur:
1. Vær tidlig ute på flyplassen slik at du er sikker på at du er førstemann til å sjekke inn.
2. Ha aldri billett og pass lett tilgjengelig
3. Tøm tax-free butikken etter beste evne, det er sikkert ikke mulig å få tak i sigaretter og sprit dit du skal
4. Still deg i kø ved gaten, sånn at du er sikker på at du får det flysetet som står på billetten din
5. Gå sakte ned midtgangen på flyet. Bruk hele hyllen over setet til dine poser og bag’er sånn at de andre ikke får plass til sitt
6. Sørg for å gå på toalettet akkurat når maten serveres i flyet, sånn for å virkelig lage kaos i midtgangen
7. Drikk gjerne til du stuper, sånn at toalettbesøkene blir så hyppig som mulig
8. Vær førstemann av flyet, reis deg gjerne opp i det flyet lander
9. Stå helt inntil bagasjebåndet, selv om kofferten din er den siste som kommer
10. Løp ut til bussen som skal til ditt hotell, vær førstemann inn for å velge sete til deg selv + et eget sete til tax-free posene
11. Sjekk inn på hotellet, gå rett i baren….og skål!

Joda, jeg har vært på charterturer opptil flere ganger. Men det begynner å bli mange år siden nå.

Jeg foretrekker å reise til steder der jeg slipper å vasse i stupfulle nordmenn eller svensker! …og ja, jeg vet at ikke alle er like fulle hele tiden

Hva foretrekker du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar